13 Ocak 2009

TURKCEL TELSİM VE AVEA NIN BİZE ATTIĞI KAZIK

Hergün tv lerde gazetelerde radyolarda reklamlar Numaranızı Taşıyın !
Numara taşımanın avantajı ne ? Numaranız ın tek rakamı bile değişmeden operatorunuz değişiyor.
Yani diyelim ki benim 05xx ile başlayan bir numaram var aynı hali ile kalıyor ama mesela ben avealı oluyorum.
Peki yediğimiz kazık nerede ? Numarasını değiştiren arkadaş bir zarar görmüyor peki arayan ? Yani şu anda benim Turkcell hattım var arkadaşımda da Turkcell var diyelim ben onu aradığımda 2 kontörüm gidiyor arkadaşım haberim olmadan operatorunu değiştirdi ve diyelim avea yaptı ama ben arkadaşımın numarasında bir değişiklik olmadığı için yine Turkcell li zannederek arıyor ve o rahatlıkla konuşuyorum olan benim kontörlere oluyor yani :)
Evet neden numaranız değiştirilirken sizden para alınmadığını merak ediyorsanız durum budur ! Bence yani.Eğer ben sistemi yanlış biliyorsam o ayrı...
Ama durum bu ise tüketici haklarının yada birilerinin konu ile ilgilenmesi lazım !

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar zaten farklı bir operatörü aradığınızda aramanın başında farklı bir ton seviyesinde ses duyuluyor.Bu sestende aradığınız kişinin sizin operatörünüzde olup olmadığını anlaya biliyorsunuz.Fakat işin garibi bu ton sesinin neden duyulduğu bilgisi cep telefonu kullanıcılarına söylenmemesi okadar reklam yapılırken neden bunlar sölenmiyor? çünkü amaç farklı.
Diğer bi konu ise ücretlendirme cep telefonu kullananlar dakikada 1, 2, 3, 4 kontörü gittiğini sanıyor fakat öyle değil. Yapılan aramalarda örnek türkcellden farklı bir operatörü aradınız dakikada 4,4 kontörle ücretlendiriliyosunuz (standart, süper canımın üçü,hepimiz... tarife)ama reklamlarda duyurularda hiç küsüratlar söylenmez.Bir diğer meselede şuki faturalı hatlar için cayma bedelli bir paket aldınız alan kişiye hattını iptal ettirdiği an cayma bedeli yansıyacağı sölenir fakat tarife değiştirmek istediğinde cayma bedeli yansıyacağı sölenmez.Burada operatör kendi işine gelen şeyleri söyler diğerlerini söylemez bunun içinde çalışanlarına gerekli skripti kullanın diye talimat verir bu skriptlere uymayanlarında ceplerine yansır. Tabi bunun önemi abonesini ikna edip yolmak çalışanının ise cebinden çalmaktır.abone için ise uygun bir paket aldığını sanır fakat daha sonradan farklı bir tarife çıktığında yani daha avantajlı görüşeceği bir tarife veya kampanya çıktı buna geçmek istediğinizde direk cayma bedeli yansır.ama bunlar sölenmez.
Tabi böle sıralamak mümkün.
Amaç müşteri yolunmaya hazır kaz dır düşüncesi.
ben yaşadım gördüm.biliyorum.
düşünün bir türkcel müşteri hizmetlerinde çalışıyosunuz size gelen çağrıda müşteriyle uzun konuştunuz konuşma sürenizden, müşteriyle kısa konuştunuz üretiminizden, abone müşteri hizmetlerini aramaz hatlar boş kalır hatların boş olmasından, günlük sınav sorusu gelir hatalı cevap verdiniz yine cebinizden, zaten yemek sigara çay molasını demiyorum bunlarda sizden gider tabi birde bilgisayarlarda problem olur hatta giremezsiniz onlarda sizden gider.Anlayacağınız türkcell çalışanını çok iyi yolar.
Bu sölediklerim türkcellin çalışanına yaptığıydı.Peki aboneler boyutunda neler var.
Adamın haftada 2 gün kampanyası var şanslı gününde yapmış olduğu görüşmenin birtanesi ücretli diğeri bedava (aynı numarayı aynı gün ve kampanya süresi içerisinde aradığı halde), sadece bumu özel ücretli servisler düşünün bir cihaz kampanyalarına bakın genelde samsung ve internete çok kolaylıkla daha doğrusu farkında olmadan bağlanabilinecek cihazlarla ilgili kampanyalar yapılır neden? örnek verelim samsung cihaz kullanıyorsunuz size bir arama geldi ve görüşme yaptınız "no" tuşuna basacak yerde "i" tuşuna bastınız bu defa internetten çıkmak için aynı tuşa 2. kez bastınız sonuç nedir tahmin edebiliyomusunuz.Mobil oyuncuya girip içerik indirdiniz porcunuz 108 kontördür hemen bir sms gelir borcunuz 108 kontör diye gelen sms de 2 kontördür.farklı bir örnek daha iphone veya blackberry sizce bunlarda ne var ben söleyeyim bir yerdesiniz arkadaşınızın resmini çektiniz hemn kontörünüz düşer veya ücretlendirilirsiniz ne alaka demeyim resim cektiğinizde çektiğiniz resmin üzerine konum bilgileriniz kaydedilir ve ücretlendirilirsiniz ayrıca bu cihazları kullandığınızda sizin bilginiz dahi olmadan arka plan üzerinden internete bağlanarak içerik indirir boş kullanımda dahi.
şimdi bide 3G çıkıyo nedir bu 3G hayatı daha renklendirecek deniliyo sizce ölemi? Bence değil yolunmadın daha değişik yolu 1 dakikada 4 kontörünüz gideceğinde byte üzerinde ücretlendirileceksiniz buda 1 saniyede 4 kjontörünüz gidecek demek adınıda 700mb. bir filmi 6 saatte indireceğinize 6 dakikada indirin şeklinde lanse edilecek...Diğer bi konu bazı kampanyalar çıkarılır ama duyurusu yapılmaz.neden bedava bir şey var ama haberiniz yok.Tabi bundan müşteri hizmetlerinde çalışanlarında haberi olmaz.tabi sadece bunlarmı her zaman kdv dahil fiyatlar sölenir ama özel iletişim vergisi sölenmez tgm ruhsat ücreti tgm kullanım ücreti sölenmez 18 tl ye 8 saat ten faydalanan bir kişiye 18 tl mi fatura gelir?
sözün kısası gsm şirketleri artık konuşturup para kazanmaktansa özel ücretli servislerden internet kullanımlarından para kazanmayı amaçlıyo.
Öleki insanların cep telefonu kullanımları inceleniyo evindenmi yoksa başka yerdenmi görüşme yapıyo yoksa evindeyken cepten tv mi izliyo gsm şirketleri artık bunları teknik izleme ile derleyip hareket etmekteler.
Kısacası cepler icat oldu yolmanın boyutu değişti.

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template