19 Nisan 2008

TARAF OLMAK NEDİR ?

Siyasi bir eleştiri yapan yada bırakın siyaseti, Ülkemiz üzerine konuşan insanlara neden bir etiket yapıştırmaya çalışırız ?
Ne taraftasın ?
Sağcımısın ?solcumusun ? islamcımısın ? demokratmısın ?
Yahu sanane ? Yada ben bir taraf olmak zorundamıyım ? Taraftan kastın nedir ? Amerika ve diğerleri al sana bir taraflık ,avrupa ülkeleri ve diğerleri al sana bir taraf daha.
Geçen haftalarda bir hocamla konuşuyoruz ;sen necisin ?
Nasıl yani hocam
Devrimcimisin,sağcımısın necisin ?
Ben taraf değilim hocam
Olur mu öyle ? dedikten sonra bir takım sorular gelmeye başladı hocamdan ! şu konuda ne düşünüyorsun bu konuda ne düşünüyorsun.Verdiğim cevaplarla beni bir tarafa koyamayınca ( çünkü yanlış yanlıştır o tarafa göre bu tarafa göresi yoktur) sen ozaman liberal islamcısın dedi.
Yok hocam beni bir tarafa koymaya çalışmayın ! Bakın yıllarca bizi bir taraflara koyup birbirimize düşürdüler arada başkaları başka işler becerdi!
Doğru diyor yine devam ediyoruz sohbete Hocam diyorum Nihat genci biliyormusunuz ?
Yok diyor kim o ?
Yazar hocam.
Hmm yok ben kitapları takip etmiyorum eskiden okurdum
Zaten eski bir yazar sayılır hocam şimdi televizyonda programada çıkıyor
Yok bilmiyorum televizyonda izlemem ben
Hmm bir bakın hocam bence güzel bir insan güzel şeyler anlatıyor
geçiştiriyor hocamız muhabbeti yoldayız çarşıya doğru ilerliyoruz.Ben yine Nihat gence getiriyorum lafı internet sitesi de var hocam bir bakın diyorum.
İyi ver bari adresi bir bakayım diyor.
Aradan bir kaç gün geçti kantindeyim çay almaya gidiyorum hoca da orada
Oo nasılsın
Sağolun hocam siz nasılsınız
Bende iyiyim hayırdır buralardasın
Sizin sınavınız varya hocam ona geldim
Hmm dimi sınav var ama erken daha
Arkadaşlarla sohbet ederiz dedim erken geldim çay içermisiniz
Yok sağol
diyor ben görüşürüz anlamında başımla selam verip çayları alıp ilerliyorum masaya doğru hocada arkamdan gelip masamıza oturuyor
Senin adamına baktım Nihat gence
Öylemi nasıl buldunuz
Çok fazla bakamadım açıkçası bir yazısı vardı onu okudum ama adamın görüşünü tam çözemedim ne tarafta yani ?
Haydaa yine geldik taraf olayına diyorum içimden o sıra Nihat genç bir yazı vermiş siteye kesin onu okumuştur diyorum ana sayfada duruyor çünkü.
Soruyorum onu okumuş
Bende Nihat gencin kendi ağzından kendisinin taraf olmamasıyla ilgili sözlerini söylüyorum hocaya
hmm diyor geçiyor
sonra başka konu açılıyor onun üzerine tartışıyoruz ama bu taraf olayını yapan sadece hocamız değil tabiki genel olarak hepimiz bir yazarı bir insanı bir aydını yada bir arkadaşımızı neden taraf görmeye çalışırız üstüne bir takım liberal demokrat islamcı şu cu bu cu etiketleri yapıştırmaya çalışırız ?
Eğer insanların bir taraf olmaları gerekiyorsa şunu soralım zulümcümüsün değilmisin çünkü şu zamanda o cu bu cu olacak durumda değiliz diğerlerine zulüm eden israil amerika gibi devletler ve bizler varız işte taraflık budur.

( Bir hocamla oturup çay içmeyi ve siyaset konuşabilmeyi ayrıcalık olarak görüyorum bu çok keyif verici bir şey kendisine teşekkür ediyorum samimiyeti için )

0 yorum:

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template