14 Nisan 2008

Pkk üzerine Bir gemi kaptanının anlattıkları

Bu yazımda Bir gemi kaptanından dinlediklerimi yazmak istiyorum kendisi uzun yıllar gemilerde telsizcilik yapmış daha sonra kaptanlığa geçmiş hem kaptanlık hemde telsizcilik görevi yapıyor.Dünyanın bir çok ülkesini gezmiş bir insan.Kendisiyle sohbetimiz siyasete oradan Türkiyede ki terör sorununa geliyor.
Bak kardeşim terörün finansını kesemezler bu insanlar yurtdışında çok iyi teşkilatlanmışlar bir seferimiz Almanyaya idi gemiden ayrıldık şehrin sokaklarında dolaşıyorduk bir yer gördük Telsizciler derneği imiş.Biz de telsizciyiz ya hemen daldık içeriye meğerse bunlar Tır şoförleriymiş kendileri telsizle haberleşiyorlarmış böyle bir dernek kurmuşlar adamlarla konuşuyoruz ama hepsinde bir karış surat var ben dayanamadım yahu arkadaşlar geldik selam verdik hepinizde bir karış surat yanlış bir şey mi yaptık ? dedim.Meğerse bizden önce bir gurup pkk lı gelmiş haraç almışlar yahu bu kadar adamsınız bir şey diyemediniz mi bir şey yapamadınız mı dedim nereye yapıyorsun kardeş canından olursun dediler.Meğerse adamlar her ay gelip bunlardan haraç alıyorlarmış.
Bir seferinde Fransaya gittik yine sokaklarda geziyoruz bir dükkan gördük dönerci tabelada Turkish kebap yazıyor hemen girdik içeriye selam verdik Türksün herhalde kardeş dedik adam başladı sövmeye ne Türkü lan Türkünün ....kürdüm lan ben.Bende ozaman neden Turk kebabı yazdın dedim adam döner bıçağını aldı üzerimize saldırdı araya girenler falan derken zar zor kaçabildik.

(İkinci olayda yer benim aklımda Fransa diye kaldı ama başka bir ülkede olabilir,Burada Kürt vatandaşlara bir atıf yoktur konu pkk ve yandaşlarıdır)

2 yorum:

ysfglryz dedi ki...

ilk olayla ilgili birşeyler paylaşmak isterim. terör örgütleri adı ne olursa olsun finansal kaynak bakımından dışarıdan beslenir ve illegal işler yaparlar. almanyada haraç alıyolarmış kuzey ırakta uyuşturucudan para kazanıyorlar.
işin kötü tarafı ne kadar askeri tedbirler alırsak alalım iş yine siyasette çözülüyor. dış destekcilerin hortumları kapatılırsa örgüt yok olacaktır.

Gunlukyorum dedi ki...

Terör örgütlerinin dişarıdan finanse edildiği ve işin siyasette bittiği konusunda size katılıyorum.
Tabi bu bir hamlede yapılacak bir iş değildir ama adım adım zamanla da olsa siyasi iktidar bu konuyla ilgilenmeli ve sert onurlu ve geri dönmemek üzere adımlar atmalıdır.Pkk terör örgütünü listeden çıkaranlara Bir devlet olarak tepkisini ciddi şekilde göstermelidir.Türk devletinin on yıllardır her türlü zararına olan bu konuda böylesi vurdumduymaz davranmanız dostluk ve müttefiklik açısından ne kadar samimi olduğunuzu ortaya koymaktadır diyebilmelidir.

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template