15 Nisan 2008

Fransa Afrika babanın toprağı mı ?

Bildiğiniz gibi korsanlar fransızların lüks bir yatını kaçırmışlar ve fransız şirketten fidye istemişlerdi.Buna karşılık Fransa özel birliğini somaliye yolladı rehineleri kurtardı korsanları vurdu.
Olay kısaca böyle ama benim anlayamadığım nokta şu somali nereye bağlı ? Afrikaya olaya kim müdahale ediyor ? Fransa üstelik korsanları kuşunluyor öldürüyor.Önceki yazımda da bahsetmiştim korsanlar hep vardı diğer av sahaları ise sokotra diye bir ada burasıda Afrikaya bağlı adamlar burada gemileri soyuyorlar bazen ama Afrika bir şey yapamıyor devletlerde müdahale etmiyor.Ama yine iş zengin kalantorların başına gelince film değişiyor diğer gemi sahipleride zenginler ama demek bu iş başka imiş.Tamam müdahale etsinlerde korsanları vurmak Fransaya mı kaldı ?
Şimdi Türkiye üzerine düşünelim.Bizim karasularımız da üç beş serseri bir yata saldırı düzenlesin kim müdahale edecek ?Düşünsenize üzerimizde Fransız helikopterleri bizim serserileri tarıyorlar ! Yahu biz belki adamlara müebbet hapis verecektik bilader adam benim vatandaşım yargılanmasınıda ben yaparım değil mi sana ne oluyor ?
Bu adamlar babalarının tarlası gibi dünya devletleri,toprakları ve denizlerinde istediklerini yapıyorlar bu da benim kanıma dokunuyor.

0 yorum:

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template