21 Mart 2008

Hani Siyaset Yapacaktık

HANİ SİYASET YAPACAKTIK
Siyasi hayatı yeni başlıyordu otuzlu yaşlarında idi ama bugüne dek oy vermenin dışında siyasetle hiç ilgilenmemişti
Neden şimdi diye soranlara önceden vaktim yoktu diyordu ama bu soru her sorulduğunda içinde bir kavga başlıyordu. Neden mi şimdi diyordu kendi kendine daha önce göremedim de ondan şimdiye kadar hep evimi kıt kanaat geçindirecek parayı kazanmak için uğraştım ama artık yeter onların istediği kölelerden olmayacağım.Kendi kendine konuşurken bir ara sesini yükseltti yanındaki arkadaşı ne oluyorsun dediğinde hiç aklıma bir şey geldi de dedi. Partinin binasına gidiyorlardı bu akşam önemli bir toplantı vardı,içeriye girdiler boş buldukları sandalyelere oturdular binanın içi gayet lükstü odanın içerisi ayrı bir lüks sanki devlet başkanı gibi hissediyordu kendini burada,başkan içeriye girince hepsi hafif ayağa kalktılar bu sırada başkan eliyle işaret ederek oturmalarını söyledi.’Hoşgeldiniz arkadaşlar’,’sağol başkanım’ ‘arkadaşlar gündemimiz yoğun o yüzden hemen toplantıya geçelim.Evet gündem…son olarak istek ve öneriler’ başkan okurken not aldığı gündemi tekrar okudu bir anda çevresiyle bağlantısı kesilmişti sanki,tekrar tekrar okuyordu ama pankart asılması ve afiş yapıştırılması dışında siyasetle ilgili hiçbir şey göremedi yiyecek dağıtımları,fakirlerin tespiti,burs dağıtımı halbuki buraya çok ümitle gelmişti Ülke sorunlarını tartışacaklar aldıkları ortak kararı parti merkezine yollayacaklardı bunun hayalini kurmuştu günlerce hemen başını kaldırdı ve başkana baktı ‘sayın başkan’ başkan kaşlarını çattı sözünün kesilmesine kızmıştı ‘arkadaşım istek ve önerileri toplantının sonunda alacağız’’ evet ama ben gündemimizde siyaset göremiyorum, biz buraya siyasete ortak olmaya gelmedik mi ‘’arkadaşım bu da bir siyasettir,biz bu çalışmaları yapacağız ki seçim zamanı oy alabilelim değil mi ‘ ‘evet ama başkanım biz ülke sorunlarına dair konuşmalar yapıp sıkıntılarımızı üst kademelere aktarmıyacakmıyız’’sen merak etme üst kademeler ülkemizin sıkıntılarını zaten biliyorlar boşuna mı geldiler oraya ,bizim işimiz onları geldikleri mevkilerde korumaktır’çok sinirlenmişti toplantılar için aldığı defterini ve kalemini masanın üzerinde bırakarak çıktı odadan dişarıya binadan çıkarken bir sigara yaktı belki sinirlerini yatıştırsın diye,düşünmeye başladı ‘ben ne yapacağım nasıl düzelteceğim yanlışları köle olmaya mecburmuyum ya da başkalarının beni yönetmesine onların istekleri doğrultusunda yaşamak zorundamıyım beni temsil eden insanlara ben sıkıntılarımı anlatamayacak mıyım peki ama ozaman neden oradalar? ‘sigarasını hırsla yere attı ve gecenin karanlığında illegal bir karar aldı yaşamaya dair.

0 yorum:

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template